muslimah blog
ABOUT DIARY LINKS TWITER FACEBOOK
Sombong
Sabtu, 30 Mac 2013 • 12:27 PG • 0 comments
sebelum tu sye nak doa if korang nak join.bule je

Bismillahiramahnirahim..
ya Allah ya Tuhan ku Maha Pemilik hati sekalian alam
ampun kan dosa kami.
jagala hati hamba2 Mu ini dari sifat riak,sombong,takbur..dan hindarkan
hati2 hamba2 Mu dari penyakit hati Ya Allah.. hindarkan lah hamba mu dari godaan syaitan yang dilakhnat
Sesungguhnya kami hanya hamba Mu yang lemah, yang tidak berdaya! Ya Allah maha penyayang,lagi maha Mengasihani, Kabul kan la doa hamba Mu ini..
AMIN.. :)

daaa...

Assalamualaikum~ daa doa ke tadi? ala apasal tak doa! doa laa..agar kta masih ingat sapa kita di sisi Allah! naek atas balek dan bca Doa tu erk...doakn utk sye jgk! :) syg korang!
erm.. ! tajuk hari nie..pasal S.O.M.B.O.N.G
bru2 ney pelajar SPM.STPM daa dapat result~ yg dpt gempak tu  TAHNIAH!
tapi yang gagal tu! jangan sedih2.. masih banyak rezeki kat luar tu..mungkin tak berjaya dalam akdemik,tapi mungkin anda berjaya dari segi laen!contohnye! kta berjaya dalam menyenangkan org tua kta! kta rajin bantu mereka! cuci baju.cuci pinggan, kemas rumah.mcm2 laa..sehinggakan ibu n bapa kta ckp "baek nye anak ibu dan ayah! semoga kamu jadi anak soleh dn soleha,berjaya dalam hidup d dunia dan akhirat" haaaa! tu berjaya jugk tuuu..
brjaya menyenangkan hati ibu n ayah! ingat apa yang ibu n ayah cakap tu adalah satu doa! kalo dy cakap yang buruk pasal kta? maksudnya dy doa kan kta yg buruk la tu..

HAA! cakap pasal sombong ney(ney y x suke ney)
mcm2 sye dgr kat fb,twitter,blog. dan kat alam kenyataan ney! org yang berjaya tu lupa daa bumi yang d pijakk.!
ade yg lupa daa kat kawan yang sama2 mengejar pelangiii n impian dan kenyataan..asyikk dok pandang langit je tak nak tegok bumi y d pijakk! daa tu cakap!" aku belajar ni atas usaha aku sendiri! kalo korang nak berjaya usaha la sendiri!"  nie y tak sedap d dgr ne.. hermm..
kta ney~ bru je berjaya kat dunia, kat akhirat blum tau lagi ne..korang! semua manusia ney sedang d Uji oleh Allah! berjaya ke, gagal ke, miskin ke, kaya ke, tu semua UJIAN dari Allah!
bru berjaya sikit daaa..sombong..
korang! kita nie kena ikut rasmi padi."semakin berisi semakin tunduk" 
tak mau la sombong! nanti orang laen tak suke dgn kta.. bukan je org laen tapi Allah pon tak suke..
ermm..kat dunia nie kta tak bule kejar duniawi je..akhirat pon kena d kejar!
kadang2 kalau kta x mau ada perasaan sombong ney ada salah satu caranya! nak tau?
ukey kta fikir mcm ney
" aku ney bru je berjaya kat dunia kat akhirat blum tau lagi, adakah Allah memandang aku ney! siapa aku d sisi Allah? Adakah Allah sediakan istana untuk aku d Akhirat sana?"

HAA! kalau kta fikir mcm tu automatik kta terus tak jadi sombong! percaya je la
ney kalo ktaa daa berjaya siap tak layan kawn lagi tu..daa la siap maen sindir2 lagi... siapa kta d mata ALLAH? dan siapa kta d mata RASULULLAH? malu nya kta..kalau kta sombong ney! Rasulullah tu yang kekasih Allah tak sombong nie kan kta pula?
fikir2 kan
sekian Assalamualaikum!
peringatan: untuk diri ku, keluarga,sahabat,kawan.dan umat manusia yang ada d bumi ALLAH ney!


PASTFUTURE
The Disclaimer
Hello. assalamualaikum . welcome to my simple blog . do read , do follow okey . thank uk ! enjoy ! :)


Chat with me!


Your chatbox here! (width 200)

Follow me


My status

kita pasti akan d tolong oleh Allah jikalau kta minta tolong dgn Nya . ^_^

Blog Archive

  • pray for Lahad Datu, Kunak, Tawau,Semporna
  • AnaK kUCING baRu!
  • SPM punya pasal!
  • Tarikh SPM d umum kan pada 20/03/2013 aduihaiiii...
  • Red famliy
  • Karya A.UBAIDILLAH ALIAS. Novel kala cinta & wahyu...
  • Novel warkah cinta berbau syurga! nak Novel neyy.....